Partnereink

Fjällräven

Skandinávia egyik legnagyobb, és legismertebb outdoor ruházati márkája a Fjällräven (jelentése sarki róka), ami 1960-tól napjainkig töretlen sikerrel varázsolja el a klasszikus outdoor ruházatot kedvelők szívét. A márka története egészen az 1950 –es évekig vezethető vissza, amikor is Åke Nordin, egy túra alkalmával viselt hátizsákot kényelmetlennek találta, ezért a túráról hazatérve elkezdett dolgozni egy saját maga által tervezett, praktikusabb és kényelmesebb hátizsákon.

A katonaságban eltöltött évek alatt rájött, hogy egyre nagyobb szükség van a strapabíróbb, stabilabb hátizsákokra, és sátrakra így 1960– ban – kihasználva ezt a piaci rést – megalapította a Fjällräven márkát, aminek első piaci modelljei alumínium vázas hátizsákok voltak.

Ahogy teltek az évek, úgy kezdett bővülni a márka választéka is, 1968–ban születtet meg a mai napig is gyártásban lévő ikonikus modell, a Greenland G1000 kabát. A G1000 anyag lett aztán a Fjällräven ruházatok, hátizsákok, sátrak egyik fő alapanyaga, ami 65%- ban poliészter, 35% -ban pedig pamut keveréke. Ez az anyag többféle változatban van jelen a kínálatban, úgy, mint lite, silent, original és heavy duty – használattól és modelltől függően. Ehhez az anyaghoz lett kifejlesztve a Greenland Wax, ami minden G1000 anyaggal kompatibilis, ezáltal is növelve a vízlepergetést és a tartósságot.

A márka talán legismertebb modell sorozata a Kånken hátizsák, aminek a jelentése „cipelni” 1977–ben jelent meg, és 1978–tól ugyanabban a formában – mindössze kisebb változtatásokkal – a mai napig az egyik legnépszerűbb terméke. A táskát eredetileg iskolás gyerekeknek fejlesztették ki, akik sok gerinc, és hát problémával küszködtek, a korábbi fél oldalt hordott táskák miatt. Az évek során sok változata jött létre ennek a Kånkenek, ma már létezik teljesen újrahasznosított, és gyapjú anyagú modell is. 

Ahogy nőtt az outdoor piac, úgy nőtt a forgalmazott modellek száma is, megjelentek a különböző típusú nadrágok, kabátok, közép és alaprétegek.

Ami viszont változatlan maradt, az a klasszikus anyagfelhasználás (a pamut és a poliészter keveréke), a filozófia és a hosszan tartó, strapabíró ruházat gyártására való törekvés. A márka csak a saját fejlesztésű anyagait használja, úgy mint a G1000, ezért nincs például Gore-Tex illetve más gyártó által kínált membrán a kínálatában, hanem a saját fejlesztésű Eco – Shell membránját használja a vízálló termékeiben. Ezek PFC mentesek és javarészt újrahasznosított anyagból készülnek. A márkának van egy csúcs kategóriás sorozata, a Bergtagen család, ami felveszi a versenyt a más neves gyártók technikai ruházataival, de megőrizve a márkára jellemző stílust és dizájnt.

A cég számára fontos a környezettudatosság, a természet megóvása, értékeinek megőrzése, ezért az anyagok nagy része újrahasznosított, és nyomon követhető, és megbízható forrásból érkeznek (gyapjú, pehely). A Fjällräven ma már nemzetközileg ismert, elismert márka a túrázók, kirándulók körében, amihez nagymértékben közrejátszottak a különböző expedíciók szponzorálása, és együttműködések a természet megóvása érdekében. A legismertebb túrák ezek közül a magyarországi Fjällräven Vándortúra, a Fjällräven Classic és a Fjällräven Polar, amit már évek óta megrendeznek, és nagy népszerűségének örvend, ezzel is előrelendítve az outdoor sportok, illetve természet iránt érdeklődőket.